zondag 9 september 2018

De hotspots van Lissabon

Inmiddels heb ik de prachtige straatjes, restaurants en hotspots van Lissabon moeten achterlaten (helaas), omdat het echte werkleven weer is begonnen. Toch wil ik je met alle liefde de leukste plekjes van de Portugese hoofdstad laten zien!

Op loopafstand van het station van Lissabon vind je Arco da Rua Augusta en het Praça do Comércio. Vanaf Arco da Rua Augusta (vergelijkbaar met de Arc de Triompf in Parijs) heb je een prachtig uitzicht over de stad en het Comércio plein (zie hierboven). Het kost maar een paar euro om te genieten van dit prachtige uitzicht!

Er zijn twee wijken in Lissabon die zeker een wandeling waard zijn: Bairro Alto en Príncipe Real. Je kunt er heerlijk struinen door prachtige straten waar je huizen vind met de mooiste printjes en kleuren. Daarnaast vind je er talloze winkeltjes en leuke eettentjes. 

Je kunt deze wijken ook met de bekende tram 28 bereiken, maar zelf hebben wij (mijn moeder en ik) alles gelopen. Er zit wat hoogteverschil in, maar ik moet zeggen dat ik het rondstruinen in dit soort wijken veel fijner vind dan er snel met een tram doorheen te gaan. 

Een tip? Dat is de parapluboom in Príncipe Real. Een prachtige bijzondere boom waar je allemaal plekken hebt om te zitten en te genieten van de rust. Mocht je geluk hebben (zoals wij), dan zijn er een aantal artiesten te vinden die dit bezoekje nog magischer maken. 

Rua Nova do Carvalho, oftewel Pink Street was in het echt toch iets minder roze en opvallend dan gedacht. Je vind deze straat ook vlakbij het station Cais do Sodré. Toch blijft het leuk om zoiets in het echt te zien. In deze straat vind je tegenwoordig veel restaurants en bars. 



Een van de leukste plekken in Lissabon was naar mijn mening LX Factory: een hip industrieel terrein met allerlei toffe restaurants, concept stores en bars. Ik vond het een grote creatieve plek waar ik zelf heel blij van werd. De sfeer is daar echt fantastisch. Wanneer je zin hebt in pizza kan ik je Mesa zeker aanraden. Hier zit je met zijn allen aan een lange tafel te eten, ontzettend gezellig en leuk! Een toffe winkel waar je veel stationary en accessoires kunt kopen is Wish.

Nadat we tijdens de heenweg door onze taxichauffeur al werden getipt op de Pasteis de Belém, moesten en zouden we natuurlijk naar deze wijk vlakbij Lissabon. De nationale lekkernij 'pasteis' komen oorspronkelijk uit deze plaats, en die moesten wij natuurlijk proeven. Heerlijk! Het zijn een soort mini taartjes met een pudding vulling. Overal in Portugal vind je deze (vooral Pasteis de Nata, de 'neppe variant'). Deze oorspronkelijke variant was zeker de moeite waard.

Wat ik tevens tegenkwam in Belém was deze peachy kleurige McDonald's. Hoe leuk!?



Een ander vrolijke plek in Lissabon was The Sweet Art Museum. Een groot roze walhalla met een marshmallow zwembad, kermisattracties, snoep, ijs en schommels. Iets meer geschikt voor de jongeren onder ons, maar zeker Instagram waardig! 

Lissabon vond ik zeker een hele leuke, dynamische stad. Veel mooie wijken, toffe hotspots en afwisselende plekken. Door het hoogteverschil heb je ook veel plekken waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad.

Benieuwd naar meer foto's? Houd dan mijn Instagram in de gaten!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten