maandag 26 oktober 2015

Kruidvat wash in, wash out kleurshampoo

Al een aantal jaar verf ik af en toe mijn haar. Soms een bruine spoeling, soms een rood-bruine spoeling en ik had ook een aantal jaren terug een ombre effect laten doen bij de kapper. Toen ik hoorde dat Kruidvat met verschillende soorten kleurshampoo kwam was ik dan ook reuze benieuwd. Op een hele budget vriendelijke manier je haar een subtiel kleurtje geven wat je er zo weer uit kunt wassen? Ik testte het uit!
De drie kleuren die ik ontving werden in een heerlijk feestelijk pakketje bij mij in Leeuwarden afgeleverd. De drie kleuren zijn vrij donkere tinten, omdat ik zelf donkerblond/lichtbruin/roodbruin ben. 
De wash in wash out kleurshampoo zit in een kleine paarsblauwe tube van 75 ml. Het 'systeem' werkt hetzelfde als met een shampoo. Je knijpt de kleurshampoo eruit, wrijft het in je handen en verdeelt het over je haar. Omdat ik wat langer haar heb is het handig om wat meer product te gebruiken zodat je het over je hele haar goed kunt verdelen. De vloeistof heeft een bijzondere felle kleur, dus schrik niet!
De drie kleuren die ik ontving zijn 5.4 True Chestnut, een warme rood-bruine kleur, 4.0 Warm Brown, een donkere warme bruine kleur en 6.7 Chocolate Brown, een donkerbruine kleur. Ik koos ervoor om Warm Brown te gebruiken, omdat ik bij True Chestnut toch wat bang was voor een extreme rode gloed. Bij Warm Brown leek me dat wat minder heftig.

Op de achterkant van de tube vind je informatie over de ingrediƫnten, maar niet meteen een handleiding. De dames van Kruidvat lieten me weten dat je onder de sticker moest kijken (zie de pijl rechtsonder), om die informatie te zien. Even goed kijken dus!

En dan.. wat is het resultaat?

Hier zie je mijn haar voor ik de kleurshampoo heb gebruikt. Ik heb een bijzondere haar kleur op dit moment, want je kunt het blond, donkerblond, bruin en zelfs rossig noemen. Ik heb een aantal maanden terug bij de kapper een rood-bruine spoeling laten zetten, waardoor je wat uitgroei ziet. Toch zie je ook veel blonde plukken weer terugkomen..
 Na de spoeling zag mijn haar er zo uit. Nog steeds ongeveer hetzelfde, maar de 'rode' stukken zijn net iets meer rood, en het blond is iets minder blond. Ik vind het net even een frisse touch-up, waardoor de kleur er beter uitkomt en het er net wat beter uitziet! Geen heftige verandering dus, maar wel een hele fijne verbetering!

Ik vond het overigens niet lastig om het product te gebruiken. Je brengt het aan zoals een shampoo, laat het vijf minuten zitten en spoelt het vervolgens uit. Let er wel op dat je het goed uitspoelt, omdat je natuurlijk wel met een kleurshampoo werkt. Het resultaat blijft volgens Kruidvat drie wasbeurten zitten, maar ik vind dat je het wel iets langer blijft zien. En voor de fijne prijs van €1,99 is het niet erg om af en toe weer 'bij te kleuren'. 

Het is even spannend om te doen, maar ik ben fan! Je ziet bij de kleurspoeling geen extreme verandering, maar het is een fijne touch up van je haar. Ik zou je trouwens niet adviseren om een donkerbruine kleur te kiezen als je heel lichtblond haar hebt. Het blijft een soort haarverf, dus je weet nooit wat er met je haar gebeurd. Een beetje in de buurt van je haarkleur blijven lijkt me daarom wel handig.

Lees hier alles over mijn 'nieuwe' blonde haar!

Wat vind jij van de kleurspoeling van Kruidvat?

12 opmerkingen :

  1. Ik wil het nog wel kopen! Maar dan de warm bruine kleur voor de winter. Vind het wel een beetje spannend Hoe het uit gaat pakken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil het nog wel kopen! Maar dan de warm bruine kleur voor de winter. Vind het wel een beetje spannend Hoe het uit gaat pakken..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het zeker doen! En als je niet tevreden bent dan is het er ook zo weer uit, dus het valt mee :)

      Verwijderen
  3. Mooi resultaat! Ik wist niet kruidvat deze producten had :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi resultaat zeg! Ik vond je haar voor de kleurshampoo trouwens ook al heel mooi van kleur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah wat een leuk product! Vroeger heb ik ooit een keer pe rongeluk een soort verf mousse van mijn moeder gebruikt als gewone haar mousse. Leuk dat ze het nu uitbrengen in een shampoo variant. Het lijkt me leuk om true chestnut een keer te proberen! Ik houd wel van een warme gloed en vooral omdat die er bij mij zo snel uitgaan! Leuke review meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig dit, wist ik niet. Ben benieuwd of het ook pakt bij heel donker bruin haar. Misschien ook maar eens testen.

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel handig lijkt me, ik hoorde dat er nu ook zoiets is voor blond haar om de gele gloed uit je haar te halen, die ga ik zeker eens testen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh wat een apart product, wist niet dat het bestond, maar het klinkt wel heel handig zeg! Het resultaat vind ik ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk product. Zeker fijn voor het opfrissen van je kleur.

    BeantwoordenVerwijderen