dinsdag 24 oktober 2017

6 x de leukste hotspots in Zwolle

Ondanks het regenachtige weer pakten Maurice en ik laatst op een zaterdag de auto richting Zwolle. Even een dagje rondstruinen, winkeltjes bekijken en op zoek naar leuke food hotspots. Vandaag deel ik de zes leukste hotspots van deze stad met je. 


Hier en Daar - Oude Vismarkt 10
Op aanraden van NSMBL gingen we meteen naar 'Hier en Daar' voor koffie, thee en cheesecake. Hier en Daar is een hele gezellige plek voor koffie en thee. De houten meubels, planten en geprinte kleden zorgen ervoor dat je je er meteen thuisvoelt.




Pistache - Eiland 9

Bij Pistache kun je terecht voor kleding, woonaccessoires, sieraden, een knipbeurt bij de kapper of om iets te drinken. Een multifunctionele plek dus! Ik kocht er een hele toffe planner en twee mooie kaarten.


Waanders in de Broeren - Achter de Broeren 1-3

Of je nu op zoek bent naar een leuk tijdschrift, uitgebreid kookboek of een spannende roman, bij Waanders in de Broeren vind je het allemaal! Deze enorme boekenwinkel is gevestigd in de Broerenkerk (te gekke locatie) en heeft allerlei toffe hoekjes met verschillende onderwerpen. Zelf kocht ik het boek 'Babe, you got this' van Martje Haverkamp & Emilie Sobels, waar je binnenkort meer over leest op mijn blog. 




Bij Hartje Zwolle - Burgemeester Drijbersingel 67
De allerleukste hotspot in Zwolle vond ik zonder twijfel 'Bij Hartje Zwolle'! Wat een fantastische plek om te lunchen vind ik dit. Bij deze hotspot kun je allerlei kleine gerechtjes bestellen. Op de kaart vind je onder andere koude en warme broodjes, soepjes, salades, zoete gerechten (pannenkoeken, smoothies, yoghurt) en frietjes. Maurice en ik bestelden beide drie gerechtjes. Ik ging voor zoete aardappel frietjes met truffelmayo, een broodje zalm met Heks'n Kaas en een broodje hamburger. Maurice ging voor kreukelfrietjes met mayo, een broodje kroket en een broodje hamburger. 

Naast het heerlijke eten was de inrichting ook nog eens fantastisch. Allerlei koperkleurige details, zwart witte meubels, vachtjes, hippe decoratie, noem maar op. Zeker een aanrader!




LOFT - Koningsplein 11
Een winkel waar ik al eerder in Apeldoorn naartoe ben geweest is LOFT. Deze winkel is echt fantastisch. Je kunt er heerlijk rondstruinen tussen alle hippe kleding(merken), interieur en stationary. De items zijn wel aan de prijs, dus zorg wel dat je met een (redelijk) goedgevulde portemonnee de winkel in gaat. Want geloof mij: je wilt ALLES kopen!



Moonloft - Spoelstraat 32
Nog zo'n winkel waar ik alles, maar dan ook alles wilde kopen is Moonloft. Je vind hier allerlei Pinterest waardige items, zoals goudkleurig bestek, prachtige sieraden, horloges van Cluse, kussens, tassen en fotolijstjes. Ik ben fan! 

Zwolle, wat heb je me verrasst! Ik was nog nooit 'echt' in Zwolle geweest (los van het station en Windesheim campus voor een open dag). Wat me meteen opviel: wat een gezellige, compacte stad en enorm veel leuke winkels. Hierboven las je het al, deze stad is zeker een heel aantal toffe hotspots rijk die ik binnenkort graag nog eens bezoek!

Wat zijn jouw favoriete hotspots van Zwolle? Kende je deze al?

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen