zondag 3 september 2017

7 x uit eten in Leeuwarden

Ondanks dat ik toch een echte student ben, vind ik het heerlijk om zo nu en dan eens buiten de deur te eten in mijn studentenstad Leeuwarden. Samen met mijn vriend, vriendinnen, moeder, klasgenoten, noem maar op. Ik laat je dan ook de leukste restaurants zien in de Friese hoofdstad!

Als het aankomt op een échte studentenmaaltijd dan moet je naar De Yserman in de Grote Hoogstraat (waar ik ongeveer 1,5 jaar heb gewoond). Hier haal je de daghap (die altijd echt heel lekker zijn) met vlees of vis (en salade en friet) voor €7,50. Oh en op vertoon van je studentenpas ontvang je ook nog eens 20% korting op je drankje en gerecht. Meer dan 10,- ben je dus niet kwijt.

Zelf je burger samenstellen? Dat kan bij het Amerikaanse hippe burgerrestaurant Double B. Je kiest een soort burger (beef, kip, vegetarisch, vis etc.), een soort broodje, toppings en saus. Ook kun je je eigen bijgerechten zoals patatjes of aardappeltjes kiezen. En dat allemaal voor een fijn studentenprijsje. 

Voor een goede lunch (de Daydream is een echte aanrader), drankje op het grote verwarmde terras of avondje uit eten is De Walrus perfect. Het prachtige donkere interieur is enorm gezellig en romantisch en het eten is heerlijk.

4. TOTT
Dol op saté? Dan begin je je avond bij Talk Of The Town. Hier haal je de lekkerste sate (van kip, beef of vis) met allerlei sausjes. Het is een klein restaurant, maar wel enorm gezellig en gastvrij!

Naast het bekende La Cubanita (wat ik meerdere steden gevestigd is) vind je in Leeuwarden ook El Toro waar je de lekerste tapas kunt eten. Het is een enorm gezellig Spaans restaurant met een open keuken die je van alles serveert. Daar eet je je buikje wel rond. 

Voor een Italiaanse hap ben je bij De Burgemeester van Napels aan het juiste adres. Dit Italiaanse restaurant heeft een prachtig modern interieur, zit midden in het centrum van de stad en je eet er de lekkerste pizza en pasta. Zeker een aanrader!


7. Roast
Een nieuwkomer in de stad is het hippe restaurant Roast. Kip is hun specialiteit, maar je vind er ook veel andere soorten gerechten. Eens per week veranderd er een gerecht op de kaart om de variatie erin te houden. Ook heeft Roast twee taptafels die je kunt reserveren, waar je zelf je eigen biertje kunt tappen. Tenslotte is er nog het interieur: ik ben er dol op. Enorm hip, modern, stoer, industrieel en met veel groen. 

Tenslotte het net heropende Turkse restaurant Bosporus (waar ik zelf ook nog niet ben geweest, maar wat ik wel van plan ben). Het interieur belooft al veel goeds en de kaart ook!

Mijn favorieten zijn De Yserman voor een goedkope studentenmaaltijd, De Burgemeester van Napels voor Italiaanse trek en Roast voor de sfeer en gezelligheid! 

Ken jij een van deze restaurants al? En welke is jouw favoriet?

1 opmerking :

  1. Wat een leuk artikel! Deze restaurants ken ik wel maar ben nog niet bij allemaal geweest. Roast lijkt me geweldig, alleen al vanwege het interieur! Uit dit lijstje is De Yserman ook mijn favoriet. :) Waar ik trouwens ook wel eens wil eten is bij Mellow, het chocoladerestaurant! Ben jij daar al geweest? Liefs, Sija

    BeantwoordenVerwijderen