zondag 28 mei 2017

De 10 meest gestelde blogvragen

Het hebben van een blog roept nogal vaak vragen op. Van hele algemene vragen tot persoonlijke of inspirerende vragen. Vandaag beantwoord ik tien van zulke!

  1. Met welke camera film en fotografeer je?
    Dat doe ik met de Samsung NX300. Ik heb twee lenzen hiervoor: een 16-50 mm en een 50-200 mm lens. Op mijn lijstje staat nog wel de 45mm lens. Die is zo perfect voor een mooi scherpte diepte effect!

  2. Kun je leven van je blog?
    Nee, was het maar zo, haha! Ik verdien er wel eens wat mee, en ontvang best veel toffe gratis producten, maar daar houd het ook mee op.

  3. Is dat niet veel werk bloggen?
    Haha, ja zeker! Het is geen peace of cake, maar het is wel leuk. Dus het feit dat het veel tijd kost is dan niet erg vind ik. Er gaat gemiddeld in een artikel wel heel wat uren zitten: fotosetting bedenken en maken, foto's maken, foto's uitzoeken en bewerken en importeren. De tekst schrijven, feitjes opzoeken, social posts maken. En ga zo maar door. Maar ik doe het natuurlijk allemaal omdat ik het leuk vind :)

  4. Hoe lang blog je al?
    Ik dacht dus vijf jaar, maar nu ik de vraag hieronder aan het onderzoeken ben kwam ik erachter dat het al 6 jaar is! Dus dit jaar ga ik dat maar eens goed vieren :)

  5. Weet je nog wat je eerste blogpost was?
    Mijn ├íllereerste blogpost ging over inspiratiefoto's die ik had gevonden op het internet. Hij komt van 25 september 2010. Wow! Zeven jaar geleden. Wel was het een eenmalige post dat jaar en begon ik in 2011 met het 'echte' bloggen. Vanaf toen ben ik meer constant gaan posten.

  6. Heb je nooit last van writers block?
    Heel af en toe wel, maar dan stop ik gewoon met proberen. Ik houd ook altijd lijstjes bij met leuke dingen om over te schrijven, dus een echt writers block heb ik nooit. Maar wanneer ik teveel achter elkaar schrijf dan wil het wel eens blokkeren. Gewoon een break nemen, dat helpt altijd!

  7. Wat is er ooit vreselijk mis gegaan met je blog?
    Er is eigenlijk nooit echt iets 'mis' gegaan. Ik heb wel eens keuzes gemaakt die ik nu niet meer zo zou maken, maar er is nooit iets mis gegaan.

  8. Wordt je wel eens herkend op straat als blogger?
    Haha nee. Dat zou wel grappig zijn, maar helaas. Wel spreken kennissen, vage bekenden me wel vaak aan over mijn blog. En ook door mensen die ik bijna nooit spreek of niet heel goed ken. Dat vind ik wel altijd erg leuk. 

  9. Hoe staat je blog ervoor over 5 jaar?
    Over vijf jaar hoop ik dat ik aan de slag ben in het Communicatie vak voor drie dagen en daarnaast twee dagen aan het bloggen ben (en dat ik daar dus ook een leuk zakcentje mee kan verdienen). En natuurlijk hoop ik dat ik er dan nog steeds net zoveel plezier in heb als nu!

  10. Wat is jouw ultieme blog tip?
    Het enige wat ik heel graag aan mensen mee wil geven is: start alleen een blog als je je passie kwijt wilt. Niet om de gratis spullen, leuke events of het geld wat je er eventueel mee zou kunnen verdienen. De drijfveer is altijd passie!
Heb jij nog vragen over bloggen? Stel ze dan bij de comments :)

1 opmerking :

  1. Reacties van andere mensen vind ik altijd zo leuk! En in bloggen gaat zeker meer tijd in zitten dan je zou denken.

    BeantwoordenVerwijderen